Minneslucka

Så.. idag hände en liten spännande sak.. eller ja det uppdagades i alla fall. I fredags var det ju after work med jobbet. Min kära väninna (hon som avancerade så snabbt i vår tävling och för övrigt är på E nu) satt bredvid en kille i en soffa. Jag kom dit och började prata lite. Väninnan sa: "här är ju X". Jag svarade: "Vad trevligt, men gud vad jag känner igen dig, vi måste ha träffats förr!" Vi pratade lite och sen var det dags för mig att gå till baren. Just då tyckte jag att jag behövde ytterligare en drink.. Inget mer med det tills jag i dag träffade kompisen på en fika efter jobbet. Hon sa att det var så roligt att mr X varit där. Jag var på nytt tvungen att påpeka att jag kände igen honom väldigt väl men att jag inte kunde placera honom. Då tittade hon lite konstig på mig och sa: "Men ni har ju legat med varandra." Jag ställde mig mycket frågande till detta men hon friskade upp mitt minne med lite detaljer om var vi träffats och helt plötsligt ramlade polletten ner.. Till mitt försvar får jag anföra att det var rätt länge sen, att jag var rätt full när vi träffades förra gången och lite berusad även i fredags. För att krydda historien lite extra berättade killen senare för min kompis om sitt mest pinsamma ögonblick. Det var när jag och han sprungit på varandra ute en gång på krogen, dock efter att vi spenderat en natt ihop, och han hade sagt att han kände igen mig.. Mitt svar hade då varit ungefär: "Vi har legat med varandra, det kanske är därför." Kanske var min lägliga minnesförlust bara ett försvar för hans tidigare lucka eller så var det inte så mycket att komma ihåg vare sig för honom eller mig.

Ja ja, det är så mycket man inte kommer ihåg och tur är väl det :)

Fridens Liljor /A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0