Fredags E

I fredags var det julfest på jobbet. Jag får erkänna att det var en väldigt lyckad tillställning. God mat och dryck, trevligt bordssällskap och bra underhållning. Kan ju inte bli annat än en succé. På hångelfronten var det dock lite sämre. Jag letade efter ett E men kunde inte hitta någon med denna titel. Så när klockan närmade sig två och alla tog tåget in till stan tänkte jag att så här kan det inte sluta. Jag fick med mig  två kolleger och vi passade på att ta några extratimmar på Exet. Lite sunkigt ställe men gratis att komma in... Oh my god vilken tragisk samling människor det var. Jag var på väg att ge upp flera gånger och kände att jag skulle kunna dra hem men stannade kvar och dansade lite till. Min klänning var beklädd med massa fransar à la 30-tal vilket jag märkte var ett utmärkt sätt att få kontakt. Det gick förbi en man med kavaj och vips hade jag fastnat i hans knappar. Han verkade inte riktigt förstå varför jag ville stå så nära när jag lirkade mig loss från hans utstyrsel men han verkade inte heller ha något emot det. Jag la fram min standardfras, vad jobbar du med? Men han ville inte svara utan tyckte att vi istället skulle hångla. Som ni vet bangar jag ju inte men var han inte ett E kändes det rätt onödigt så jag insisterade och lyckades få ur honom att han jobbade som psykolog på sin egna praktik. Aha, Egenföretagare tänkte jag, nu kör vi! Och det var inte bara jag som körde. Även Mr E var lite för ivrig och tyvärr ville han gärna använda tänderna i hånglet och försökte äta upp mig. Jag bad honom att lugna ner sig lite men det gjorde han inte så jag var tvungen att försöka gå. Han tyckte dock att jag var en fascinerande människa och insisterade på att hela tiden gå två steg bakom. Han lovade även att jag skulle få en fantastisk natt ihop med honom. Efter tandincidenten hade jag mina tvivel och tillslut fattade han vinken och avlägsnade sig. Dags att gå hem och trött och sliten landade jag i  lägenheten och ramlade i säng. Nöjd med att jag fixat mitt E.

Så nu ligger fokus på F! London... jag är inte på långa vägar ikapp men jag jobbar på det!


/A


Kommentarer
Postat av: London

Gött med E:et.

själv har jag legat lågt nu ngra veckor. Mkt jobb o fulla kompisar som drar mig hem precis innan ja ska börja ragga upp nya bokstäver.

Men ska försöka ta igen de denna veckan. så man kan ta hem den hä segern!

xxx

2008-11-24 @ 21:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0